Ευαισθητοποίηση και στήριξη των εκπαιδευτικών
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Ο στόχος της παρέμβασης στους Εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης είναι η ενίσχυση του παιδαγωγικού τους ρόλου, ώστε οι ίδιοι να μπορούν να αφουγκράζονται τις ανάγκες των εφήβων και να έχουν έναν υποστηρικτικό ρόλο προς αυτούς. Με τον τρόπο αυτό, δημιουργείται, στο χώρο του σχολείου, ένα πλαίσιο ασφάλειας, σεβασμού και κατανόησης τόσο για τους καθηγητές, όσο και για τους μαθητές.
Είναι πολύ πιο ευχάριστη η δουλειά του εκπαιδευτικού και των μαθητών, όταν υπάρχει μεταξύ τους ουσιαστική επικοινωνία. Οι μαθητές που νιώθουν ότι επικοινωνούν με τον εκπαιδευτικό κάνουν λιγότερες αταξίες και απουσίες, δίνουν μεγαλύτερη προσοχή και καταβάλουν μεγαλύτερη προσπάθεια για μάθηση. Σύμφωνα με τον A. Maslow ένα άτομο θα καλύψει τις πνευματικές του ανάγκες, αφού πρώτα καλύψει τις συναισθηματικές.
Μέσα από τη δημιουργία θετικών διαπροσωπικών σχέσεων, στο χώρο του σχολείου, διευκολύνεται η ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των εφήβων-μαθητών και προλαμβάνεται η εκδήλωση προβληματικής συμπεριφοράς εκ μέρους τους.
Ο παιδαγωγικός, λοιπόν, ρόλος των εκπαιδευτικών είναι πολύ σημαντικός αλλά και δύσκολος. Το Κέντρο Πρόληψης Χίου "Ναυτίλος" προσπαθεί αυτόν ακριβώς το ρόλο να στηρίξει μέσα από τη συνεργασία του με τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση:
Αναλυτικά τις δράσεις μας με εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας και Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, μπορείτε να βρείτε εδώ.
Εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
Η πρόληψη είναι μια διεργασία που συμβαδίζει με την ψυχοκοινωνική εξέλιξη του ατόμου, γι' αυτό και χρειάζεται να ξεκινά από τα πρώτα χρόνια της ζωής του. Εκτός από την οικογένεια και το σχολείο συμβάλλει στην κοινωνικοποίηση των παιδιών κι έχει τη δυνατότητα να ενισχύσει την αυτοεκτίμησή τους και την ανάπτυξη ατομικών και κοινωνικών δεξιοτήτων.
Ο στόχος της παρέμβασης στους Εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης είναι η ευαισθητοποίησή τους και η υποστήριξή τους στον παιδαγωγικό τους ρόλο, ώστε το σχολείο να αποκτήσει σημαντική θέση στην ανάπτυξη της προσωπικότητας των νεαρών μαθητών και να αποτελέσει συνεπώς φορέα πρόληψης της χρήσης εξαρτησιογόνων ουσιών.
Αναλυτικά τις δράσεις μας με εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης μπορείτε να βρείτε: εδώ.